Photobucket

Butterfly fly away~

Posted on
  • Thursday, January 20, 2011
  • by
  • fungi freak
  • in
  • Labels: , ,

  • Cantek kan rama-rama (butterfly). Tapi entry kali nie bukan nk bercerita tentang rama-rama, tetapi aku nak bercerita tentang si kupu-kupu (moth) yang terbang di waktu malam.

    Aku masih ingat lagi mase aku di tingkatan 6, cekgu bio aku bagi projek mengumpul serangga iaitu "25 difference species of insects". Mase tue aku mmg xde hati perut dan tak berperikebinatangan la. Xbley nmpk serangga, mesti nak tangkap and bunuh je. Antara binatang yang menjadi sasaran aku ialah, [rama2 | kupu2 | lebah | tebuan | semut | ada gak species y pelik2 tp dah xtawu nama huhu | kumbang | kutu daun | pepatung | belalang | ladybird | n ect2

    Ok serangga nie kumpulan yang berkaki 6 sahaja yea. So labah2 bkn la dlm kumpulan serangga. Ada phm ka? So setiap kali aku dapat tangkap serangga, aku akan pastikan y hasil tangkapan aku hanyalah berkaki 6, bukan 2, 4, 8 ,100... No No No... Itu pasai bla aku tgk lipan n ulat gonggong2, aku wat derk je sambil dlm hati aku berkata2, nsb ko le sbb ade bnyk kaki, klo x ko dah jadi bahan koleksi aku seumur hidup r.

    -to be continue...

    ~Coming Soon~

    Share

    0 comments:

    Post a Comment