Photobucket

Jom dengar Online Radio

Posted on
  • Saturday, January 29, 2011
  • by
  • fungi freak
  • in
  • Labels: , ,
  • yeah XAMFM is my favorite asian music.
    I <3 XAMfm  =D

    Entry kali nie aku nk bkk citer pasal mendenger radio secara online.
    Bila kite bukak je laptop nk wat keje2 menaip atau org Russia ckp nk 'melagho', mesti kite nk sambil menyelam minum air kan?! dgn kate sinonim laennye ialah sambil buat keje dgr lagu la... okay?!

    So ape yang aku buat ialah g bukak winamp@windows mediaplayer aku utk dgr sume 100k koleksi lagu y aku ade kt dlm lappy aku. Tapi masalahnyer, bila dah diputarkan bnyk2 kali kadang2 kite jd boring jugak kan?! So kite nk kan suatu y baru, nenek aku ckp 'fresh'. So, ape y aku buat ialah g dgr lagu kt dlm radio je. Hampir semua lagu2 y diputarkan kt dlm radio adalah lagu2 y baru untuk dipertandingkan. So kadang2 klo boring2 buat keje tue, bila terdengar lagu baru y diputarkan kt dlm channel radio mmg buat kite teruja la. Lagu y 1st tyme dgr ngan lagu y biase dah berkurun lamanya, feeling die laen taw. So aku mmg klo boring2 & tyme tenet laju mmg aku akan bkk la.

    Biasanya aku layan XAMFM sbb channel nie is your number One and Latest Asian Music radiostation (kate DJ radio tue la, bajet haha...) Tapi aku rase best r sbb die mix lagu2 hitz kt asia, tp die putarkan lagu Jepun | Korea | Omputeh | Chinese song (y nie kadang2 je) | lagu melayu pon ade gakz terketutz akuz, betul x tpu aku bru je dgr kejap td tp xsempat nk tgk tjk lagu, so aku xtawu sape y nyanyi huhu, lagu tue best.. ala2 rentak R&B jepun n lagu tue aku xpernah dgr kt m'sia... aku msh lagi dlm prosess mencari lagu ape tue menerusi enjin pencarian google, tp ternyata google is no good! msh xjumpe huhu... so frustrating. =(

    Nie la rupe bentuk websites Delicast. Y tanda tick merah tue
    my favorite channel for Japanese radio.
    Klo rase mate tue sepet sgt, sila la click utk kasi besar i2 image yer.
    (p/s: korg pon bley tgk online television)
    Macam mana?
    So, mcm mne nk dgr lagu@radio secara online?
    (p/s: sbnrnye bende2 mcm nie xpyh nk ajar pon, phm2 sndri suda, tp pe nk buat klo ade y bengap lembab lambat sket tue kan, ley la follow instruction below)

    Anyway cara-caranya ialah,

    1. Pastikan korg ade line tenet y sihat. Klo x sihat, abaikan lah, xpyh nk proceed ke lngkah y seterusnya.... mmg sje nk carik kayu golf kasi hentak kepala laptop je
    2. Then, u go to this websites delicast.com/radio
    3. Pas2 kat bahagian kiri websites tue ade senarai pilihan channel drpd seluruh negara.
    4. So pe y korg perlu buat adalah memilih salah satu negara y korg rase nk dgr radio online diorg, pas2 akan keluar la pelbagai lg aneka pilihan channel radio y bley korg pilih. So, korg tekan la y mne2 suke yea
    5. [Ok, bahagian nie y paling penting] Pastikan pilihan anda jugak sihat yea... maksudnye tahap kesihatan signal channel y korg pilih tue, yep y color hijau tue.... klo  192k  or  128k  kire ok la.... Tapi klo bwh pd tue, sila jgn sengaja menjadi bola golf y sedia untuk d pukul yea...
    6. Okay, dah tkn channel nnt akan keluar lah player utk radio online korg tue....
    7. So just tkn play n tunggu la die complete "Buffering", nnt die akan played automatically.
    8. That's all [Klo xkuar gak, nie angkara tersekat kat palang no 1 r nie... so just lupekan aje, xpyh tnye aku =X] 
    9. Semoga Berjaya =D

    ~Sharing Is Caring~


    .::Powerful Words Of The Day::..

    0 comments:

    Post a Comment