Photobucket

Comelnyer Anak Mereka

Posted on
  • Sunday, January 16, 2011
  • by
  • fungi freak
  • in
  • Labels: , ,
  • Okay, this boy is so damn cute. Just look at his expression. <3 Oh, I wish I could have a kid like him.
    Bagi mereka-mereka yang sudah berkahwin, sudah pastinya mereka inginkan kebahagiaan didalam rumah tangga mereka. Anak-anaklah yang akan menjadi penyeri rumah tangga mereka. Kelahiran anak sulung mereka lah yang amat dinanti-nantikan bagi setiap pasangan yang telah berkahwin. Berita akan kehamilan pertama si isteri akan disambut baik dengan penuh kegembiraan. Didalam setiap kelahiran pastinya ada juga keguguran. Itu adalah takdir yang tidak dapat dihalang sekiranya sudah tertulis akan perginya salah satu anak Adam ini. Namun, 9 bulan mengandungkan anak mereka harapannya sudah pasti supaya anak mereka sihat, membesar dengan baik dan menjadi insan yang berguna kelak. Kelahirannya disambut tengan tangisan manja si anak kecil. Titisan air mata mengalir membasahi pipi tanda kegembiraan. Di pelihara anak kecil ini dengan penuh kelembutan. Dialah permata hati kedua-dua pasangan suami dan isteri ini. Setiap gelagat si anak kecil begitu mencuit hati. Kelak tawanya menjadi pujaan. Allah SWT yang Maha Esa yang telah menciptakan semua bayi (baby) di dunia ini dengan kecomelan yang tersendiri. Setiap mata yang memandang pastinya akan terpukau melihatnya. Sejuknya mata memandang, hati yang kusut jugakan hilang. Dikatakan bahawa bauan yang ada pada bayi yang baru lahir adalah bauan yang ada di syurga Walahualam. Tapi ternyata bau yang ada pada bayi memang sangat menyenangkan. Korang rase?

    Okay lah, xmau dah cerita introduction y pepanjang dengan ayat yang penuh skema. Nie klo jwb karangan SPM bley dpt A++ nie... woot2, ahahahhaaaa... Wokeh2, tujuan post nie ialah utk show off gambo anak2 member2 aku (Yup, their 1st child). So ckp bnyk pon xgune, korg pon mls nk bc pnjg2kan? okay la, layan je gambo2 kt bwh nie.... Zazzz =P


    Alya Qaisara - Meed - Azis
    Nie gambo anak member classmate aku Pn. Hamidah (ktorg panggil Meed), daripada hasil perkahwinannya bersama En. Aziz. (p/s: aku dtg tau mse kenduri kawen die, t senang2 aku upload kt cnie hehe...) Aku sgt kagum dgn Meed sbb die pregnant mse masih menuntut kt universiti lagi. Agak jarang ini berlaku, sbb kbnykknnya klo x menyempat2 nk kawen pon atleast diorg akan tunggu pas abes study la. Dlu aku pandang slack kt org y kawen time msih study. Tapi lps aku tgk kwn aku y sorg nie ok je, xde pon terjejas atau mat saleh ckp affect study die, so sejak ari tue tanggapan aku kpd mereka2 yang kawen time masih study nie meleset. Malah aku menjadi bertambah Respect sama ini olang. (huhu... kan dh malu sendri)

    Ayra Nabila - Zue - Zuno
    Okay y nie plak baby Ayra Nabila, hasil perkahwinan Zue (member aku) & Zuno. Zue nie member skolah aku dari skolah rendah sampai lah form3. Form3 die pindah skolah teknik, tinggal r aku kt skolah 'tue' sampai form 6. Aku nie anak murid yang sgt setia ngan skolah die. Klo buley nk smbung phD gak kt sne, nsb je xde Degree kt sne, klo x tak de la aku sampai kat Araustralia tue. Aku bernasib baek sbb berkesempatan nk g kenduri Zue kt Kuala Perlis 2tahun lepas sbb aku blaja kt sne xjauh dr tmpt aku. So aku gamble je nek moto sengsorang g jenguk die 2 ari sblm kenduri, then kenduri die aku nek kete p dgn member classmate aku (Aku | Ateng | Bad | Yana).

    Muhaimin - Lela - Husband (ntah name ape ntah hahahaa...) 
    Yang nie plak member bestfren aku tyme skolah menengah (teman aku sampai form6 tue).Aku kenal die sejak form4 la, sbb form3 lain2 kelas. I feel really2 sorry that I couldn't come to your majlis tunang n kahwin ko walaupon ko ade msg aku jemput dtg. Aku mse tue mmg busy dgn class aku, dgn exam paper nye, report nk submitnye, huhu... aku very2 sorry dear. Aku ingt ag tyme tue aku sem 3. Klo ko nk marah, marah ler.... aku rela dimarahi... sesungguhnye aku bukan sengaje xley dtg, klu xpercaye, marilah belah dada ini, tgk ape ade didalam huhu... Neway, pas2 aku ade la terserempak mak ko n adek perempuan ko kt tesco tempoh hari(dh lama dah, xingt ble). Y nie mak ko y tego aku dulu, tekejut beruk aku, beruk pon terkejut klo tgk aku. Mak ko ckp ko pregnant tp bru je keguguran, (aku tersentak n rse sgt sedey dowh bile dgr mak ko bgtau, tp aku xdpt nk msg ko coz no phone ko dh ilang kt hp aku sbb hp aku kene format masuk air huhu..) Tp Alhamdullilah, skrg ko di kurniakan bayi y sihat dan chomel nie, Tahniah Lela... I Lebiu <3<3<3. And I Miss You So Much. I Really =D

    Ethan - Elene - Cheong
    Ethan nie baby kawan aku tyme form 6, die lain2 kelas ngan aku tp kitorg tusyen sama2. Tusyen mathematik sama2, tusyen bio sama2, tusyen Muet sama2, tusyen Pengajian Am sama2, y xsamanye Kimia je hahahahaaa... Aku kelas atas/bwh sains C, si Elene sains B (ok sains B and C sama je ok, die terpakse buat 2 class sbb ramai, bukan sbb aku bodo, aku biase2 je wekkk..). Ok smbg balik, y suami die plak, bdk kelas pandai iaitu kelas atas/bwh sains Alfa. Die nie mmg pandai, genius kot. Dpt 4 flat tue, best STPM student. Aku mmg salut la sama lu. Y penting die sgt rendah diri dan hensem (huhu..). Diorg berdua nie couple tyme form 6 nie la, coz sblm nie skolah lain2, form 6 suma lari kt skolah aku, coz kt daerah tue cuma skolah aku je acept form6 wakakakaa... (hah kan aku dah ckp, klo la skolah aku nie ade Degree, Degree pon aku ambek kt c2 jugak wakakakaaa..)

    Ahmad Rayyan Haqimie - Farah Fauzi - Razmy
    Lastly but not least, this little boy Ahmad Rayyan Haqimie, anak pasangan Farah dan Razmy. Farah nie senior aku, kakak member aku (ok suda phm ka?). So, Farah n Razmy nie classmate. Farah nie anak cikgu aku, Cikgu Aini (cikgu matematik tyme skolah rendah) and Cikgu Fauzi (cikgu komputer skolah menengah, die jugak jd guru pengiring aku tyme aku msk pertandingan catur kt skolah Ahmad Bustamam, smpai ati die tinggal2 kan aku, nsb bek cikgu skolah lain tolong temankan aku, tp xpe sbb cikgu ade belanje sye makan tyme balik tue, sy dah maafkan cikgu ahahahahaa...)

    Bestnye dpt anak, xsbr r nk kawen... Lmbtnye org nk dtg meminang.... ekekekekeee.... =))))


    ..::Powerful Words Of The Day::..

    Share


    0 comments:

    Post a Comment