Photobucket

4 Easy Steps to put [THIS] type of widget in your Blog

Posted on
  • Sunday, January 16, 2011
  • by
  • fungi freak
  • in
  • Labels: ,
  • Good morning semua, okay hari ni aku dengan rasa senang hatinya nak ajar korang macam mana nak letak widget ni kat dalam blog korang. Ok, tak dinafikan ramai diantara korang semua sudah pun tahu bagaimanakah caranya, namun demikian ada jugak ramai yang masih lagi tidak tahu bagaimana untuk meletakkan widget ini di dalam blog mereka. Oleh yang demikian, aku dengan rasa bangganya rendah dirinya nak ajar la mereka2 yang tak berapa bijak tahu tentang caranya nak letak bende mak nenek nie dengan cara yang paling mudah difahami. Budak baru lahir pun bley ikot punye la. (Erk... ok terlebey suda).

    Step1 : Go to this Websites [widgetindex]
    Step2 : Go to your Blogger website
                Well these step you will need to login. LOL
                After that, you can just follow the step-by-step instruction picture below.
                Any problem and if you get stuck on it, just leave your comment. 
                I'll try my best to help you out.
                Okay?! Let's have a try.







    Tahukah Anda (Arghhh.. Gler skema)
    Sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua. 
    Ok pantun diatas sememangnye xde kaitan dgn pe y aku nk bgtau huahuaaa....

    OK, skrg aku serious, cube tgk coding y korang copy td... (Jeng2x)

    Nampak x y aku highlight color yellow, biru, hijau dan merah tue? (Saje aku pilih color striking, kot2 org mate sepet xnmpk2 kt mne plak kan ngeh2). Hah, y tue sgt penting klo korang nk adjust saiz widget korg. Yang color merah tue, korang boleh ler ubah angka tue jd "200" or "100" suke ati korg la.... Pas2, yang Hijau tue, ko ley jugak tkr jd "top". Yang biru plak bley tkr jd "right".

    Pas2 cube la tgk hasilnye mcm mne. Benda2 mcm nie suma pemboleh-ubah y dimanupulasikan. Mne2 widget berbentuk HTML coding suma lebih kurang je. So klo korg jumpe dan try different widgets, cbe la try test. (hah hambek ko). Okay ckp bnyk pon belom tentu ko phm pon, y phm tue bgs.... aku tersangatlah dengan suka hatinya sekali. Y xphm, sila buat2 phm suda. Nak lebih phm, sila tunggu ENTRY saya yang akan datang. (Tgk la klo rajin, 2,3 tahun lg ke haha... tunggu jela yea korg. Sabar i2 separuh sebahagian drpd iman).

    Okay Selamat Mencuba
    ~Sharing Is Caring~
    this post is dedicated to abangbolat


    ..::Powerful Words Of The Day::..

    Share


    0 comments:

    Post a Comment